Ruud van Lieshout heeft in zijn leven duizenden opnamen gemaakt in de studio en op locatie voor lp’s, cd’s, voor radio en tv. Later werk hij de baas van de legendarische Wisseloord Studio’s in Hilversum. Hij werkte met alle grote namen uit de amusementswereld uit zijn tijd. Van Wim Kan tot de Blue Diamonds en van Tonny Eyk tot Pia Beck.
Van de Dutch Swing College Band tot het tango orkest Malando.
In de theaters heeft hij opnamen gemaakt met Toon Hermans, Wim Sonneveld, Seth Gaaikema, Don Quishocking, Herman Finkers en Youp van ’t Hek. Hij heeft bijna alle lp’s en cd’s van Paul van Vliet opgenomen.
In dit boek haalt hij herinneringen op. De meeste uit de wereld van de opnametechniek, maar ook een aantal uit het theater, zoals deze uit 1970 toen hij in het Kurhaus in Scheveningen een avond aan zee had opgenomen met Paul van Vliet. “Na de show, tijdens het slotapplaus bij het sluiten van het doek, was ons geluid ineens verdwenen. Het kwam terug als het doek weer openging. Zo ging het een paar keer. Het bleek dat een theatertechnicus onze apparatuur had aangesloten op een ‘stopcontact’ dat meeliep met theaterlicht. Dat is ons daarna nooit meer overkomen”.
Zeker voor wie thuis is in de opnamewereld zijn deze verhalen heel herkenbaar. Enkele artiesten halen van hun kant ook herinneringen op. Zoals Willem Nijholt in zijn ‘Herinneringen aan de fabuleuze Ruud van Lieshout’.
Zichtlijnen – 7 november